8 cele mai bune alimente bogate în fier

Fierul nu este un nutrient pe care doriți să-l lipați în corpul vostru. Fierul este necesar organismului pentru o varietate de funcții, de la creșterea și dezvoltarea, echilibrul hormonal la metabolismul energetic. Rolul său principal este totuși producerea de hemoglobină.

Hemoglobina face parte din celulele roșii și este responsabilă pentru transportul oxigenului din plămâni către întreg corpul. Lipsa fierului, sau un termen referitor la anemia de deficit de fier sau anemie, face dificil pentru celulele dvs. de a furniza oxigen la diferite părți ale corpului.

alimente bogate în fier

De fapt, este posibil să aveți o serie de efecte secundare, de la senzație de oboseală, amețeli, dificil de a se concentra, de a atrage cu ușurință infecții în necazuri care reglează temperatura corpului.

Este regretabil faptul că anemia este principalul deficit alimentar la nivel mondial și singurul deficienț prevalent în țările dezvoltate, inclusiv în Statele Unite.

Vestea bună este că există o mulțime de alimente bogate în fier pe care le puteți consuma pentru a satisface cerințele minime de fier. Și în acest articol, vom enumera cele mai bune alimente bogate în fier pe care le puteți consuma.

1. Crustacee

Shellfish este o sursă de hrană gustoasă și nutritivă. Deși toate crustaceele sunt super-bogate în fier, scoici, stridii și midii sunt deosebit de surse excelente.

De exemplu, o porție de 100 de grame poate conține până la 28 mg de fier, ceea ce reprezintă 155% RDI. Cu toate acestea, conținutul de fier al scoicilor este foarte variabil, unele dintre acestea conținând o cantitate mare de fier și altele conținând cantități mici.

Ceea ce face o crustacee o sursă minunată de fier este faptul că deține fierul de heme, un tip de fier ușor absorbit în organism, contrar fierului care nu se găsește în plante. În afară de fier, crustacea conține și alți nutrienți vitali, inclusiv proteinele, vitamina C și vitamina B12.

2. Cereale de mic dejun fortificate

Cerealele pentru micul dejun sunt o altă sursă excelentă de fier. Cu toate acestea, nu toate cerealele sunt bogate în fier și trebuie să alegeți tipurile potrivite.

De exemplu, cerealele cu conținut de zahăr pe care le-ați mâncat la copilărie nu sunt cea mai bună opțiune de a vă furniza fierul. În schimb, începerea zilei cu cereale fortificate reprezintă o modalitate bună de a vă administra fierul.

3. Semințe de dovleac

Nu fii înșelați de mărime; aceste semințe crocante împachetează o mulțime de fier. Semințele de dovleac oferă o modalitate ușoară și convenabilă de a crește fierul la o varietate de feluri de mâncare.

Lucrul bun cu semințele de dovleac este că le puteți adăuga la o varietate de feluri de mâncare preferate. Daca esti ca mine, imi place sa le adaug la retetele mele de muffin. Dacă nu sunteți un entuziast pentru micul dejun, puteți să le încercați pe mâncarea preferată.

4. Fasole albă

În timp ce toate fasolele sunt surse mari de fier, fasolea albă se împachetează cel mai mult. O porție de fasole cu o singură cană conține între 5,08 mg și 8,0 mg de fier.

Dacă nu trebuie să sortați și să înmuiați fasolea uscată, puteți opta și pentru variantele cu conserve. Cu toate acestea, cu versiunile conservate, este esențial să țineți cont de conținutul de sodiu, pe care producătorii îl folosesc ca agent de conservare.

La fel ca și semințele de dovleac, vă puteți bucura singură de fasolea albă sau chiar să le includeți într-o salată sau să le adăugați la tocană, supe sau paste făinoase.

5. Ciocolata neagra

Dincolo de satisfacerea dinților dulci, ciocolata este, de asemenea, o sursă minunată de fier. Cu această piesă dulce, veți avea nevoie doar de o unică unică pentru a îndeplini aproape 20% din cerințele zilnice de fier. Acum, asta eo opțiune de desert sănătoasă.

6. Spanac

Pentru calorii extreme, spanacul are o mulțime de beneficii pentru sănătate. O sută de grame de spanac gătit conțin aproximativ 3,6 mg de fier.

Deși spanacul oferă fierul care nu este heme, care nu este absorbit de corp, spanacul este, de asemenea, o sursă de alte vitamine. Mai important, spanacul conține vitamina C, care este esențială pentru creșterea absorbției fierului în organism.

7. Carne de ficat și de organe

Carnele organelor, cum ar fi ficatul, rinichii, creierul și inima, au un conținut ridicat de fier.

Pe lângă fier, majoritatea acestor carne sunt bogate în proteine, cupru, seleniu și vitamina B. Ficatul, în special, este deosebit de ridicat în vitamina A și are un conținut impresionant de fier.

8. Fasole neagră

Fasolea neagră este renumită pentru bogăția lor de fier, precum și pentru proteine ​​și fibre. Spre deosebire de alte fasole, boabele negre oferă energie “în timp liber” sub formă de amidon, ceea ce le face o sursă excelentă de carbohidrați pentru oricine are o formă de rezistență la insulină, cum ar fi cei cu diabet sau indivizi prediabetici.

Lista de mai sus nu este deloc definitivă. Avem alte alimente bogate în fier, cum ar fi fistic, sardine, stafide, linte, printre altele. Cu toate acestea, alimentele de mai sus ar trebui să vă facă să începeți.

8 cele mai bune alimente bogate în fier
Rate this post

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Publicații Recente

Granturi Corai este destinația dvs. unică pentru toate recenziile de produse pentru sănătate și wellness. Pentru achizițiile importante ale vieții, utilizați resursele noastre expert și recenzii verificate pentru a lua decizii inteligente de cumpărare.

© All rights reserved

Made with ❤ in Romania!